Den som lever

Lördagen närmar sig och jag blir lite arg på mig själv som vanligt. Jag gillar ju inte det här med att dejta men ändå finns det någon slags förväntanfullhet inuti mig när jag bestämmer träff med någon (dejt alltså). Sedan närmar sig dagen och då känner jag bara mer och mer att "fan jag orkar inte vad skönt det skulle vara att slippa". Om det är för att jag är för bekväm eller om jag bara tänker att det kommer gå åt helvete den här gången också vet jag inte. Aja vi får se, på lördag ska vi träffas i alla fall.
 
Nu har jag fyra dagars ledighet framför mig. Snart slutar eleverna och strax därefter slutar vi lärare. Helt otroligt att det snart gått ett helt läsår igen och helt otroligt att jag orkar. Jo faktiskt. Jag är helt sjukt sliten trots att våren och solen och allt det gröna äntligen är här.
 
Ska snart ge mig iväg och testa det nya utegymmet vid spåret och springa en sväng där. Skönt att röra på sig lite!
Publicerat i Allmänt