Att inte hasta in i något

Vi pratade igår igen en liten stund. Efter ett tag sa han att det kändes som att "det hade stannat av lite", mest antagligen för att jag inte velat prata så länge i telefonen eller skickat lika många sms. Jag sa som det var. Att det är bättre att ta det lite lugnt och att det inte får bli för mycket. Att bara för att vi dejtar betyder det inte att det kommer bli något. Att jag skyndat på saker förut och då har det inte blivit bra och att jag inte heller gett en del tillräckligt många chanser utan sprungit åt andra hållet när jag känt mig osäker. Han lät lite nedstämd och sa att han nog förstått det men att han inte visste vad han skulle göra. Han berättade att han tänkt att han var för på, om han gjort något fel osv (det vill säga exakt samma saker som jag själv grubblat över alltför många gånger). Jag var tvungen att fråga hur många han träffat och dejtat egentligen. Med tanke på svaret så tror jag inte att det kommer att fungera. Det låter krasst men jag tror att man måste möta på lite fler innan man går in i något seriöst. Eller det kanske kan fungera hur bra som helst om man har tur men så ofta finns inte den där turen med i leken.
 
Vi får se. Vi ska ju ses på lördag fortfarande så jag får prata mer med honom då. Nu ska jag istället ägna mig åt att rätta nationella prov innan jag påbörjar dagens middag.
Publicerat i Allmänt