Att vänja sig

Det här med att vänja sig vid att ha en ny person nära sig i livet är svårt. Jag tycker om det men jag vet inte riktigt hur man gör känns det som. Är ju van vid att vara den där som kommer ensam på olika tillställningar. Van vid att handla mat ensam. Van vid att sova ensam.
 
Jag är inte van vid att ha någon som visar att han tycker om mig. Det gjorde inte exet, inte på det här viset. Mer platt på något sätt. Ibland kan jag tycka att det är jobbigt med för mycket närhet, ibland vill jag ha massor av det. M har förresten tagit bort att han är singel på facebook, nu ser man ingen relationsstatus alls. Som hos mig alltså men så har jag haft det länge. Vi är inte ihop, inte officiellt åtminstone men vi vandrar den vägen fram. Ingen brådska utan mer lite i taget. Vänja sig. Vänja mig.
 
Häromdagen var vi i skogen och plockade svamp och blåbär. Vi gick vilse och det var roligt. På kvällen åkte vi ut med hans lilla båt på en spegelblank sjö (tills det började blåsa). Sådana där saker som jag uppskattar eftersom jag helst inte träffar för många människor på samma gång. Jag tror och hoppas att det här blir bra men jag tänker fortfarande lite för mycket på en del saker och jag är rädd för att bli sårad och börja om igen för det orkar jag inte.
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linda:

Hii, blir helt glad! Lite i taget låter helt perfekt, det är det bästa du kan göra :)

Svar: :D
Sarah

#2 / / Singelpodden:

Åååh det låter så mysigt. Tror det är helt rätt att ta det lugnt och inte hetsa fram. Lycka till=)