Livet efter dig

Nästa vecka måste jag skärpa mig med mina uppstigningstider så att jag inte upplever det som alltför jobbigt den 11:e när jobbet startar igen. Herregud, sovmorgon till 9.00 varje dag är inte något jag tidgare satt i system. Kommer ihåg förr när jag fick panik (verkligen panik) om jag sov längre än till 7.00 (även helger). Jag tyckte att hela dagen slösats bort och min puls rusade upp på grund av ångesten. Sedan gick jag runt med en känsla av olust hela dagen.
 
Ja, en del har riktiga problem och andra skapar sina. Jag tillhör definitivt den sistnämnda kategorin.
 
Det jag har uppskattat allra mest med den här semestern är att jag har hunnit läsa så mycket. Jag har plöjt igenom böcker och jag älskar det. Varje ord, varje historia jag tagit del av har jag insupit och bara njutit av. När jag jobbar orkar jag helt enkelt inte läsa mer än kanske två-tre sidor om dagen. Heltidsjobb, hem, byta om, åka till hästen, hem, laga mat, äta och duscha. Trots enformigheten så gillar jag ju ekorrhjulet, rutinmänniska som jag är. Men läsandet sätts inte i första rummet och det är synd.
 
Just nu läser jag min sommargåva från jobbet, Livet efter dig av Jojo Moyes. Helt otroligt bra. Läs!
Publicerat i Allmänt