Att ta tag i allt igen

Nu verkar värmeböljan vara över för den här gången. Jag kan faktiskt inte säga annat än att jag tycker det är skönt (jag vet, en ska inte klaga men värme har jag alltid haft svårare för än kyla). Känner till och med att jag kan ge mig ut och springa (utan att svimma) efter 1,5 veckas inaktivitet och det är jädrans så välbehövligt.
 
Funderar på om jag inte är lite sugen på att dra igång lite bakande framåt kvällen. Dessvärre måste jag först ta tag i disken som på något mystiskt sätt bara förökar sig.
 
I höst har jag bestämt mig för att gå på spökvandring på Löfstad slott. Skulle jag sadla om och lämna läraryrket så skulle jag gärna bli guide. Kanske i min egen hemstad men allra helst på ett gäng slott sär jag fick gå och berätta historien bakom byggnaden och människorna som bott där. Berätta om spökhistorierna och de olika otäckheter som hänt innanför väggarna. Det bor en historienörd inom mig och jag tycker det mesta är spännande. Det finns så mycket att lära sig och få berättat för sig att det inte är riktigt klokt vad mycket en går miste om egentligen.
 
 
Publicerat i Allmänt