Jag fick lite långtråkigt...

1. Hur gammal är du om fem år? 33. Herregud!

2. Vem var den sista du träffade? Min granne. Vi pratade om vår trasiga tvättmaskin.

3. Hur lång är du? 153 cm kort.

4. Vilken var den senaste film du sett? Om jag räknar bort serier (vilket jag gör) så var det nog Tammy.

5. Vem ringde du senast? Mamma.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till lillasyster. "Men med extra många e-ämnen!"

7. Var är dagens planer? Gå till bibblan och hämta ut en bok jag reserverat, gå till systemet för att köpa vin, åka och spendera kvällen med en kompis på hennes balkong och/eller på en uteservering.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms är smidigare men egentligen är det ju bättre att ringa. En tenderar att få snabbare svar då.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta (och det med varandra).

10. När såg du senast din mamma? Förra helgen.

11. Vilken ögonfärg har du? Gråblågröna med lite brunt. Beror lite på vilken färg jag har på kläderna faktiskt.

12. När vaknade du idag? Vaknade vid 6.00. Somnade om och gick upp vid nio.

13. Har du någon gång hittat en katt? Jag hittar min katt varje dag, oftast på oväntade platser.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma samt på hästryggen.

15. Vilken plats föredrar du minst? Platser där det är alldeles för mycket folk. Typ stan vid löning.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas att jag befinner mig i ett hus på landet med en egen familj.

17. Vad skrämde dig som barn? Att komma försent till saker och ting, spindlar, Kommandoran i Emilfilmerna, karuseller, min shettis som mest försökte kasta av mig (och som jag ändå älskade mest av allt annat typ) och att inte sova hemma.

18. Vem fick dig att skratta senast? Min lillasyster.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Alla kan väl äga vinykskivor? Jag har bara aldrig köpt några.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? På vintern: Underställ och raggsockor. Vår/höst: långärmad tröja. Sommar: Oftast utan kläder för min lägenhet är sjukt varm och jag envisas ändå med att ha täcke.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fem.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja men jag kommer ihåg varför alla gånger också. (För mycket vodka en gång, en flaska rödvin själv på tom mage och för kort tid samt tack vare min kompis hemmagjorda vin som man bara fortsatte att bli full av även efter att man slutat dricka.)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor eller barfota.

26. Är du social? Vill helst bestämma själv när jag ska umgås med folk men är inte asocial när jag träffar människor.

27. Vilken är din favoritglass? Jag är inte så förtjust i glass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mitt studielån direkt. Köpa hus.

29. Tycker du om Kinamat? Gott.

30. Tycker du om kaffe? Lite för mycket.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe. Alltid.

32. Sover du på någon särskild sida? Om man ser till sängens sidor så vänster (men jag sprider ut mig över hela under natten). Om man ser till kroppens så växlar jag från höger till vänster och till magen.

33. Kan du spela poker? Jag tycker poker är tråkigt men jag kan spela. Har dock världens sämsta pokerface.

34. Tycker du om att mysa? Ibland men situationen måste vara den rätta.

35. Är du en beroendemänniska? Jag är beroende av rutiner och kaffe.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, flera faktiskt.

37. Vill du ha barn? Ja. Helst för fem år sedan.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska, lite spanska och enligt mina elever är jag en hejare på danska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. jag är lite rädd för vågor och strömmar i havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och djuren.

42. Äger du dyra smycken? Några som är dyrbara för mig.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fil och flingor.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner många roliga människor men roligast är ju de man har roligt med ihop och som inte bara är "en rolig människa" i sig.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr på knät som jag fick när jag var sju. Sprang på grusvägen från paddocken i stallet för att komma fort fram till mormor. Snavade (troligvis på mina egna fötter för så klumpig är jag), föll handlöst och fick ett jack i knät (och mina fina röda ridbyxor gick sönder).

47. Vad har du för ringsignal? Olika beroende på vem som ringer.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja några skor.

49. Flirtar du mycket? Nej för jag är skitdålig på att flirta.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Det har jag ingen.

51. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan. Om jag googlar först eller ber pappa om hjälp.. Hehe.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej men om jag skulle köra för fort skulle jag bergis åka dit.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Britt-Marie var här av Fredrik Backman. Läs!

54. Läser du dagstidningen? Nej men jag gillar papperstidningar till frukosten. Alldeles för dyrt att unna sig en prenumeration dock. 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix.

56. Dansar du i bilen? Haha ja! Och sjunger jättehögt och ovackert.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3. Alltid P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Jag vill inte ha information från några religiösa samfund. Tack!"

59. När var du i kyrkan senast? På skolavslutningen. Jag tycker kyrkor är vackra byggnader men jag är inte på något som helst sätt troende.

60. Vilka personer utmanar du? Ja om du har tråkigt och vill göra den här listan så kan du väl hojta till om det. Kan ju vara kul att läsa.

Publicerat i Allmänt