Åt alla håll

Vädret utanför fönstret är sådär filmtittande-perfekt. Problem: Jag kan inte slå mig till ro i soffan ensam med en film. Det går inte. Jag kan inte koncentrera mig, jag blir rastlös och tankarna far åt hundra håll samtidigt. Om jag har sällskap går det lättare men mest för att jag försöker hålla mig lugn då, eller jag tvingar mig till det för att jag känner att jag måste.
 
Helt ärligt så börjar jag undra vad det skulle sättas för diagnos på mig om jag fick göra en utredning. Gissar dock att det är stress och att det är därför jag inte kan varva ner. Fast egentligen känner jag mig inte särskilt stressad, just nu mest arg på min nacke som ännu en gång gått in i en sämre period och gör mitt liv till något av ett helvete vissa stunder. Jag överlever men det är inget roligt när bieffekterna av smärtan gör att jag förlorar styrka i händerna och tappar saker hela tiden eller blir så illamående att det känns som om jag måste kräkas.
 
Slut på gnäll för så synd är det inte om mig, det finns definitivt folk som har det värre. Plus jag har lite choklad här hemma - det gör allt lite bättre. På dejtingfronten är det för övrigt lugnt och jag skickade aldrig ett meddelande till den där killen. Skriver med en som verkar rätt rolig just nu och så finns det ett span på jobbet... Om han nu är intresserad. Hehe.
Publicerat i Allmänt