Katten också

Jag har haft fina dagar nere i Skåne men det har varit sjukt varmt. Jag är helt klart anpassad efter det kyliga klimatet och inte för någon tropisk värme. På dagarna går det väl an men på nätterna när jag ska försöka sova i ett rum med noll ventilation, temperatur på jag vet inte vad och inte i min egen säng - då håller jag på att krevera. Att bada i svett och inte veta vart en ska göra av sig själv är inte behagligt. 
 
N har jag återigen fått en släng av ångesten och denna gång är det katten som är på tapeten (igen). Han är mager och går inte upp i vikt. Han är kollad hos veterinär (vilket jag nog redan skrivit om) från nos till svansspets med både röntgen, ultraljud, blodprov och jag vet inte allt. Han får fint foder men nu har jag bytt mer eller mindre helt till Royal Canin for outdoor cats. Ska tydligen vara högre energiinnehåll och tjofräs och jag hoppas att resultatet kommer snart. Googlar runt och läser allt från att "du måste kolla upp latten hos veterinären han kan ha fel på sköldkörteln" till "en del katter är magra av naturen".  Jag har dåligt samvete för det känns som om jag inte tar hand om min katt ordentligt när han är så här mn jag vet inte vad jag ska göra mer. Han får extra b-vitamin, äggulor och blötmat också. Om det finns någon av mina läsare som har koll på det här med magra katter får ni gärna föreslå någon lösning. Det måste dock vara lösningar där inte tvångsmatning ingår (typ tvinga ner någon pasta i halsen på honom) för då blir han tokig. Han är för övrigt pigg och som vanligt (förutom snurrandet som inte slutat och nog aldrig kommer göra det heller).
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt