Hej men nej

Här blir inga barn gjorda (och inga blogginlägg skrivna heller tydligen). Just nu sitter jag fortfarande i pyjamas och har nyss avslutat dagens andra kaffekopp. Såhär mitt i veckan kanske du tänker nu? Ja, jag lyxar till det med sportlov nämligen. Som vanligt känns det som om jag inte har något liv och som vanligt har jag lyckats dra på mig en förkylning lagom till ledigheten. Förkylningen ignorerar jag med hjälp av nässpray dock och livet, ja det får jag väl helt enkelt försöka ta tag i. 
 
Jag har skjutit på det rätt länge nu men under veckan (jag lovar inte att det blir idag) ska jag ge mig på det där med nätdejtande igen trots att jag inte vill egentligen. För det där livet hoppar inte igång av sig själv och jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas träffa någon annars. Jag har inga höga förhoppningar men det får bära eller brista. Måste bara stänga av och ta saker mindre seriöst och mer lättsamt.
 
Ska nu börja ta tag i den här dagen åtminstone. Typ ta på mig en bh och byta om från min håliga pyjamasbyxor till... ja antagligen mjukisbyxor men utan hål. Ska trotsa förkylningen (jag vet att man inte ska träna när man är sjuk men jag är faktiskt bara snorig och täppt) och traska ner till gymmet. Hade glömt att jag faktiskt tycker om att styrketräna.
 
Har lovat mina elever att sjunga en sång för dem innan vi skiljs åt i sommar. Sjunga OCH spela gitarr. Sången bjuder jag på (låter superbra i duschen eller när volymen på radion är högre än min egen röst) men gitarrspelet... Borde lära mig ett par ackord i alla fall.
Publicerat i Allmänt