Det där med kläder

Jag önskar att jag hade någon form av ultimat garderob där allt matchade, alla plagg satt bra och var sådär lagom snygga så att jag kan använda kläderna utan att vara rädd för att förstöra dem. Det lär ju aldrig inträffa och eftersom jag avskyr att springa i affärer (Gekås går bra för då finns allt under ett tak och jag är mentalt förberedd på att det kommer vara mängder med folk i rörelse men tyvärr hittar jag sällan kläder jag vill ha där) och framförallt avskyr jag att handla kläder. Pratade om det med M och hans kommentar var "helt otroligt, jag tror aldrig jag hört en tjej säga att hon hatar att springa i affärer". Men så är det. Dessutom hittar jag nästan aldrig något jag verkligen vill ha och det slutar mest med panikköp som skriker bara för att jag måste ha NÅGONTING att ha på mig. Att gå in i ett provrum får mig att vilja lägga mig ner på golvet och tjuta tills någon säkerhetsvakt bär ut mig.
 
Hur som helst. Jag måste köpa nya kläder. Jag menar verkligen MÅSTE. Det är små hål i ungefär alla t-shirtar jag har (på magen, vet inte ens var de kommer ifrån), de tjockare tröjorna är helt noppiga och slitna och/eller har antagit formen av en smält mjukglass på grund av för många tvättar. Jag har tre par byxor som är vettiga men bara två som inte snartsnartsnart lär gå hål på eftersom jag inte har det där thigh gap-et som tydligen är det mest eftersträvansvärda av alla lårideal. Jag har istället lite mer extra av allt och är dessutom rätt extremt kort (153 cm) vilket inte gör det hela lättare.
 
Nu sitter jag och hoppas att jag ska kunna köpa alla nya kläder på nätet (fast jag vet att jag borde prova kläder egentligen på grund av sagda kropp som inte följer klädskaparnas utformning av plagg). Googlar "kläder för korta och tjocka" och får upp en lista av de där kvinnorna som stylar folk och läser "klädmisstagen utifrån kroppstyp" och känner att det enda jag inte lider av är stora bröst (obs ironi - jag lider inte av min kropp även om jag ibland kan önska att jag vore i en något smärtare form än jag är för tillfället).
 
 
Om någon är svinduktig på att hitta kläder som passar en sådan som mig, tycker om att springa i affärer och vill ha lite extrajobb får hen gärna höra av sig till mig. Jag sitter hemma - du handlar och jag bjuder på fika som tack för hjälpen. Deal?
 

 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sanna:

Jag brukar handla hem massa från H&M och sen prova i lugn o ro hemma o slippa affärerna. Hatar precis som du att gå i affärer. Så det kanske vore ngt?:) d e lätt att skicka tillbaka till HM, men det vet du säkert;-) lycka till!

Svar: Så himla skönt att det finns fler som tycker som jag! :P Ska nog beställa hem lite och prova, problemet är väl att jag säkerligen kommer vara för lat för att skicka tillbaka det om det inte passar även om det är smidigt. ;)
Sarah