Skriva

Jag hittade en gammal skrivarsida här på nätet som jag glömt bort litegranna. En sida där jag började skriva när jag var 16-17 och där mitt tonåriga jag satte ord på alla känslor i fiktiva texter av blandad karaktär. Det är många texter och i helgen har jag läst igenom alla. En del skäms jag för men då de osar tonårsångest och ett till stor del egocentriskt tänkande så tänker jag att det nog inte är så farligt. Det är väl så som tonåringar är mest, åtminstone inombords. 
 
Jag vill börja skriva igen även om det bara är för mig själv. Inte skriva ner mina tankar i dagboksform utan mer förvandla mina tankar till någon bekant men ändå okänt, något igenkännande och samtidigt sett utifrån. Jag gillar att trolla med ord och jag älskar att klura ut hur jag ska beskriva just den där känslan av hopplöshet som drabbar en när hjärtat är skadat och själen är bruten. Eller den där lyckan som sprudlar i vissa stunder.  
 
Sedan är det ju det där med tiden. Jag åker hemifrån 7.00 varje dag och kommer hem vid 17-17.30. Äter en macka, åker till stallet och kommer hem därifrån vid 19.30-20 om jag är snabb. Dusch, mat och efter det är jag helt slut och tvingar mig själv att sitta uppe och läsa eller något till åtminstone 21.30 och sedan somnar jag. Men på jullovet kanske. 
Publicerat i Allmänt