I´m alive!

Jo jag lever. I och för sig nätt och jämnt efter den här veckan. Många långa jobbdagar med utvecklingssamtal, fortbildning, konferenser. I onsdags fick en av mina föräldrars hundar somna in efter 10 år på jorden. Det var väntat med jobbigt som alltid när det handlar om att någon man älskar inte längre ska finnas kvar. Dessutom är det novembermörkt hela tiden och den fina hösten vi haft hittills har övergått till regn och lera under ett ständigt grått himlavalv.
 
Jag har börjat kolla lite efter andra jobb också. Inte för att jag egentligen vill byta men för att jag vill få upp min lön. Får ofta höra att det inte är för lönen man blir lärare och så är det verkligen (jag älskar ju att undervisa) men jag anser att lönen ska vara skälig. På jobbet just nu är det inte okej. Orättvist kanske man kan säga egentligen. Tyvärr är nog enda möjligheten att ändra på det att söka ett nytt jobb i en annan kommun. Vi får se hur det blir med det, skulle helst vela ha ett nytt jobb först efter sommaren. Fast eftersom jag är arg och irriterad på det här så kan det bli tidigare...
 
Annars är livet fint efter ett litet helvete i min värld. Jag har få men stora drömmar och när man tror att en dröm håller på att gå en ur händerna på grund av elakhet, idioti och förskräckligt fräcka människor så blir jag inte bara lite lätt upprörd utan mer eller mindre helt förstörd. Tur M älskar mig som jag är och att han förstår hur jag fungerar vid det här laget.
 
Så ja... vi får väl se när jag skriver här nästa gång.
 
 
Publicerat i Allmänt