Om jag kastar lyckosamma hästskor omkring mig kanske jag träffar någon

Ibland får jag höra (och läsa) att du inte kan hitta någon att vara lycklig tillsammans med om du inte är lycklig ensam. Att lyckan inte definieras av någon annan.
 
Jag förstår ju vad som menas men blir ändå luite irriterad. Som om du måste vara skitlycklig över allt i livet för att du ska kunna inleda en fungerande och normal relation med någon annan och om du inte får det att fungera så beror det på att du inte är tillräckligt lycklig från början (jag vet att det inte är såhär det ska tolkas men nu väljer jag att göra det i litet vredesutbrott som blossade upp här). Jag har ett bra liv. Jag har ett fast heltidsjobb med helt okej lön (om än låg i förhållande till utbildningstiden och jobbet som utförs), en lägenhet jag trivs med att bo i, djur som betyder mycket för mig och en underbar släkt- och vänkrets. Jag är lycklig men inte nöjd och är man inte nöjd så borde man väl inte vara alltigenom lycklig? Jag vill ha barn. Jag vill gärna ha någon att dela livet med. Jag vill gärna ha det där livet med familj, villa, volvo (fast helst annat bilmärke) och vovve.
 
Det här som saknas gör mig olycklig och jag kommer aldrig att lyckas bli av med den delen eftersom det är något jag saknar hela tiden.
 
Så med andra ord är det rätt kört för mig eftersom jag inte är alltigenom lycklig.
 
 
 
(Observera att jag visserligen börjar ge upp tanken på att hitta någon att leva med men att det här förvirrade inlägget mest kom till på grund av att jag inväntar min lillasyster för att vi ska se tredje säsongen av Orange is the new black tillsammans och jag måste pigga upp mig själv lite för att inte somna innan hon är här.)
 
Har använt mig av sjukt långa meningar också ser jag. Ber om ursäkt för det. Häpp.
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Singelpodden:

Haha YES I DO KNOW I AM BEAUTIFUL, got damn it! =)
Förstår dig helt, man kan göra allt för att må bra på alla plan men på det plan där man vill hitta en partner/skaffa barn så kan man inte bli lycklig om man inte hittar den där personen. Men jag tror att om man känner sig tillfreds med resten av livet förutom den biten, ja då är man iaf emotionellt redo att gå in i en relation och det verkar du ju vara =) Bor du i en stor stad? Liten stad? Trist o nätdejta om utbudet är litet eller hur ser du på det?

Svar: Jag bor i en väldigt liten stad, litegran sådär att det du inte vet om dig själv det vet tydligen andra och övriga är inflyttade pensionärer. ;) Så just här tror jag inte jag kan hitta någon men grannstäderna är något större... Så att dejta folk jag hittar på nätet som bor i samma stad som mig fungerar inte helt förträffligt, förutom fördelen att jag då vet vilka som definitivt är singlar (och då kan jag lika gärna försöka stöta på dem på mataffären eller puben). ;)
Sarah

#2 / / Singelpodden:

Haha okej, ja då vet du ifall personen du möter på ICA är singel eller inte, det är ju alltid bra! Och som du säger, bredda sökområdet till närliggande städer. Ja det är fan inte lätt att dejta, varken på nätet eller IRL :/