Moderna ting är av godo (ibland)

Igår var jag och min bästa kompis ute på en resa som vi traditionsenligt gör varje år. I år blev det rätt spännande eftersom det kunde blivit så att vi inte kommit fram till resmålet på grund av en riktigt rejäl punktering (varför skaffa pyspunka när man kan riva upp ett 2-4 cm hål i däcket istället?) men som de handlingskraftiga och vuxna kvinnor vi är så löste vi naturligtvis problemet.
 
Tur det finns internet i dagens moderna telefoner och däckfirmor med utryckning vid behov. Även 7.30 på morgonen. Och pengar på kontot.
 
En annan årlig resa närmar sig för mig. Håller tummarna för att vädret är med oss och att både Malmö och Falsterbo visar sig från sin bästa (soliga) sida även i år. Vi har faktiskt haft fint väder varje år, åtminstone mellan skurarna.
 
Ikväll överraskar jag mig själv med att laga mat, ordentlig mat alltså och det bara till mig själv. Ska avnjutas till det avsnitt av OITNB som jag somnade ifrån igår.
 
 
Lästtips om du letar efter något riktigt läsvärt men ändå lättsmält att plöja igenom i sommar. Jag är dock lite rädd för att jag har alltför många likheter med Britt-Marie (som visserligen är en härlig karaktär men.. ja kanske ingen man vill vara alltför lik helt enkelt).
 
 
Publicerat i Allmänt