Dags igen

Började jobba idag. Älskar mina kollegor, de är världens bästa och helt fantastiska. 
 
Efter jobbet sprang jag en runda innan jag åkte till stallet. Kändes bättre idag än igår trots blötsnön som lagt sig som ett täcke över marken. Ja alltså det gick inte fort men jag sprang i alla fall hela rundan. Om en med sprang menar rör sig i annat rörelsemönster än vid gång och ett uns snabbare än just gång. 
 
Fick svar på ett mail  också. Lyssnar på en poddradio och där pratade folket om nyårslöften. En kille gav sig själv löftet att inte dejta, det kändes som kärleken inte var för honom. Så inget dejtande på ett tag för att slippa bli bränd och vara lite snäll mot sig själv. Han hade visserligen kommit ur ett mycket långt förhållande (det var ju inte mitt så jag vet inte om jag får jämföra egentligen) men jag kände igen mig och blev i mitt nedstämda mood som jag var inne i just då, väldigt glad över att inte vara ensam. Så jag skickade iväg ett mil där jag tackade honom för att han sa just det där. Svarsmailet slutade med "nu kommer vi ihåg att vara lite snälla mot oss själva och tar det lugnt med kärleken ett tack" typ. Fint ändå.
Publicerat i Allmänt