För gammal för att orka

Jag är helt klart för gammal för att vara ute och festa. Min kropp tål det inte längre, eller så har jag blivit för känslig. Hur som haver: idag har jag visserligen min vana trogen dagen efter mer än måttlig alkoholförtäring varit uppe sedan sju (och jag kom i säng strax efter två) och både hunnit tvätta, fara till stora staden och i handla lite smått och gott. Har även sovit en timme och promenerat en timme.
 
Allt detta med en svidande känsla innanför pannbenet och darr i kroppen. Känner mig ungefär lika svag som efter en influensavecka och återigen undrar jag varför jag bara inte kan komma ihåg det här till nästa gång jag tänker mig festligheter. Tur att det inte händer så ofta.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linda:

Jag undrar om inte den svidande känslan och darret i kroppen beror på att dagen efter en utgång är du uppe och är hurtigare än vad jag är på en hel vecka! Testa att sköldpadda dig igenom nästa dagen efter-dag så ska du se svagheten är lättare att hantera ;)

Svar: Haha så kan det kanske vara.Problemet är att jag har något slags dåligt samvete som ligger och gnager och säger att jag måste kompensera det dåliga levernet natten innan. Plus en ständig överskottsenergi även när jag är trött och bara vill sova. Ska dock göra ett tappert försök och gå in i sköldpaddemood nästa gång det vankas festligheter. ;)
Sarah