Att hänga för mycket

Ovädret brakade loss här för några timmar sedan. Blixtar och dunder (men dessvärre inte särskilt många magiska under här i min lägenhet) och skyfall. Välbehövligt och nu går det att andas igen. Njuter av att temperaturen i mitt hem sjönk några grader tillfälligtvis, katterna (ja jag är ju en typisk kattkvinna även om jag egentligen föredrar hundar) är mest tacksamma över att det är just över. Det var lite väl spännande när ovädret var precis över oss så mr B gömde sig under fåtöljen där jag satt och läste och miss T for från fönster till fönster och tillslut in i linnegarderoben.
 
Ni vet när en är på en buffémiddag och det finns alla möjliga sorters rätter? Du inser att du egentligen bara tycker att 3-4 rätter är goda. Första rundan tar du ändå lite av det mesta, andra rundan bara av det du vill ha och den tredje (som du tar bara för att ta, inte för att du egentligen kan eller vill äta mer) bara lite av någonting. Du kanske upptäcker att din absoluta favorit är slut och axlarna sjunker ihop och du tar något annat. På håll från ditt bord (precis, det du bara flyttat dig ifrån för att fylla på mer mat)  så ser du plötsligt att DIN favoriträtt precis fylls på fast du trodde den var slut. Hur gör du då? Slänger maten du tog som substitut eller äter du upp den och hoppas att den ska smaka tillräckligt bra för att du ska känna dig nöjd? Lite så är det med nätdejting.
 
Och det är himla irriterande att folk tydligen har ett liv utanför djungeln och inte bara hänger bland djuren hela tiden. Eller åtminstone lika ofta som du själv.
 
 
Publicerat i Allmänt